Az utazást követő tevékenységek
Értékelőóra és témanap
Mivel az utazás a nyári szünetre tolódott, ezért a témanapot is az értékelőóra napján tartottuk meg. A tanulók csoportjai felidézték a kirándulás egy-egy napjának programját az általuk készített power point segítségével. Áttekintettük az általuk készített útinaplót. Bemutatták az út során megoldott feladatokat. Fórum keretében beszélgettünk a
tapasztalataikról. Bemutatták legvidámabb, legérdekesebb élményeiket. A gyerekek által készített fotókat is megtekintettük közösen. A legjobban Nyikómalomfalva tetszett nekik, ahol Papp Jenő bácsi fafaragó mester előadást tartott a székelykapuk történetéről és elkészítésükről. A gyerekek kipróbálhatták a fafaragást, többen faragtak maguknak egy kis táblát a nevük kezdőbetűjével. Végül kérdőívet töltöttünk ki az úttal kapcsolatban. Az értékelőóra után beszéltünk Trianonról, mi történt 1920-ban a történeti Magyaroszágon. Felelevenítettük az előző évi trianoni műsorunkat, és a gyerekek elmondták érzéseiket, észrevételeiket, gondolataikat ezzel kapcsolatban.
Élménybeszámoló-+útinapló+új(1)+képekkel
Az utazás előkészítésével kapcsolatos tevékenységek
A tanulók kiselőadások keretében mutatták be a kirándulás során felkeresendő települések történelmi múltját, földrajzi elhelyezkedését. A turisztikai látványosságokat előzetesen megtekintették digitális tábla felhasználásával interaktív órán. Kooperatív oktatás keretében a kirándulással kapcsolatos témaköröket dolgozták fel 3-4 fős csoportokban. Az előzőekben elsajátított ismeretanyagot ellenőriztük történelmi és földrajzi teszt kitöltésével. Mindezek feldolgozásában a Barangoló digitális tartalomtárát hívtuk segítségével.