Megosztás

A Bringasuli első foglalkozásán, melyet az iskola udvarán tartottunk meg 2024. 05. 27-én délután, 12 tanuló vett részt az iskola 5. és 6. osztályából. Minden tanuló hozott magával kerékpárt és kapott iskolai fejvédő sisakot. A foglalkozás kezdetén megvizsgáltuk a kerékpárokat a checklista szerint.
Felhívtam a figyelmüket a hiányosságokra (pld. küllőprizma, első-hátsó prizmák és lámpák, valamint a csengő hiányára, illetve ezek pótlására). Egyébként a kerékpárok megfelelő állapotban voltak. Ezek után kezdődtek a gyakorlatok. 1. Bemelegítő körzés. Megbeszéltük, hogy rendben vannak-e az ülések
és a kormányzás megfelelő-e. 2. Kör közepén bója megkerülése mindkét irányból. 3. Egyszerű megállás tapsjelzésre. Ezzel a figyelmüket teszteltük. Nagyon jól ment a gyakorlat. 4. Játékos megállás, mely során én mentem elöl, és mikor hátrafordultam, meg kellett állniuk. Megbeszéltük, hogy a forgalomban való közlekedés során többször találkozhatnak olyan helyzettel, amikor hirtelen meg kell állniuk. 5. Lassúsági verseny. Ezt nagyon mókásnak találták, és többször is kérték, hogy ismételjük meg. Egyre ügyesebbek voltak a gyakorlat során, mert rájöttek a lassú haladás technikájára. Ez sikerélményt nyújtott nekik. 6. Egyszerű szlalom. Ez egy aránylag könnyű és élvezetes gyakorlat volt a tanulók számára. Ezt nehezítettük 7. Többszereplős szlalommal és 8. Kétpályás szlalommal is. Itt eleinte kavarodás volt, nehezen tudtak egymásra figyelni a gyerekek, de utána rájöttek arra, hogy hogyan kell az esetleges ütközéseket kikerülni. Ekkor már szünetre volt szükségük, mert nagyon elfáradtak a folyamatos koncentrációtól, és a nagy melegtől. 10 perces pihenés és felfrissülés után jött a 9. hátranézéses feladat, majd a 10. zenekar, a 11. mutass egy színt és a 12. pacsizás. Ezek egyszerűnek és játékosnak tűntek, a gyerekek élvezték. Ezek után jött a 13.
egyenes haladás két bólyasor között, amit nehezítettünk lassú haladással, és a 14. feladat a kulcslyuk, ami egy körforgalmat szimbolizált. Itt már nagy ügyességre volt szükség a körforgalomban a bóják közti bennmaradáshoz, de a legtöbben ügyesen teljesítették a feladatot. A végén mind a 12 tanulónak benn kellett lennie egyszerre a kulcslyukban. Zárásként jött a 15. kiszorítós játék, amit nagyon sokszor meg kellett ismételni. Ez a két utolsó feladat volt a kedvenc. Összességében nagyon hasznos és élvezetes gyakorlatokat végeztek a gyerekek ebben a két tanórában. Ezeket az itt elsajátított készségeket alkalmazzuk majd a következő foglalkozásokon a forgalomban.